TODD

" Knowledge Is a Comfortable And Necessary Retreat And Shelter For Us In An Advanced Age; And If We Do Not Plant It While Young, It Will Give Us No Shade When We Grow Old " Lord Chesterfield

About Me

My photo
" Determination, faith and believing in your God given abilities are still some of the keys to personal success " * DO YOU BELIEVE IN MIRACLES * ?

Tuesday 10 January 2012

Hari Ini

SMS yang aku dapat dari RN hari ini ; 
" Winners are ordinary people with extraordinary  determination "  
Kata kata semangat yang boleh aku sifatkan ia sebagai suntikan motivasi untuk ketika ini dan kata aku ;  
" Hopefully i am not going to be a looser ...."
Kata kawanku lagi ;
"Jauh disudut hati ni kan, harinya akan tiba.....you strike ! Berusaha sudah, berdoa pun sudah, tak kanlah Tuhan tak tolong kan .........?  "
Satu soalan yang amat baik tapi siapa yang dapat memberikan jawapan untuk soalan ini selain dari Allah s.w.t .kerana Dia yang lebih mengetahui.... 
Simpati dari kawan dan kata katanya ini mungkin untuk menenangkan aku ; 
" Selalu berdoa dan amalkan solat Dhuha ...."   
Lalu kata aku pada dia ;  
" Honestly cakap, kalau dulu kita cukup rajin solat Dhuha dan bangun bersolat malam, tapi dek tekanan dan dugaan yang bersileh ganti datang, kini semua tu bagaikan semakin jauh.....baki masa yang tinggal pun dah tak banyak......" 
Apakah diri aku ni sememangnya jauh dari rahmat Allah ....ampuni aku atas segala dosa dosaku ya Allah. Berikan aku petunjuk Mu.........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...