TODD

" Knowledge Is a Comfortable And Necessary Retreat And Shelter For Us In An Advanced Age; And If We Do Not Plant It While Young, It Will Give Us No Shade When We Grow Old " Lord Chesterfield

About Me

My photo
" Determination, faith and believing in your God given abilities are still some of the keys to personal success " * DO YOU BELIEVE IN MIRACLES * ?

Wednesday 7 November 2012

Doa dan Istighfar


Seperti biasa, selepas solat aku berdoa, berzikir, membaca ayat ayat suci. Itu pun aku lakukan bukan nya setiap waktu. Maklumlah, Iman tak sekental mana namun aku tetap berusaha menjadi hamba Allah yang baik.

Kali ini, sewaktu aku beristighfar, memohon keampunan dari Allah s.w.t, tiba tiba aku menangis, menangis semahu mahunya, airmataku yang bercucuran bukanlah lakunan atau paksaan tetapi ia benar benar lahir dari lubuk hatiku….tiba tiba seperti ada sesuatu yang menyentuh hati  kecilku….tidak dapat aku gambarkan bagaimana perasaan ku ketika itu, diri seperti terawang awang....hatiku benar benar tersentuh dan terasa amat sayu, tidak semena mena aku menangis, menangis terisak isak ! airmata terus bercucuran.....Ya Allah, betapa kerdilnya aku, betapa banyaknya dosaku padaMu ya Allah…Adakah Allah mengampunkan dosa yang telah kuperbuat sehingga ke detik ini…..?

Selesai bersolat, berdoa dan beristighfar pada Allah, aku masih terisak isak, airmataku masih tetap mengalir. Ya Allah, apakah ini petanda bahawa  MalaikatMu mengaminkan doaku seperti yang aku dengar  dalam kuliah dan takzirah….?  Apakah benar doaku telah sampai kepada Mu ya Allah…. Kata ustaz, jika semasa  kita membaca ayat ayat suci dan berzikir kepada Allah, hati kita merasa sayu lalu kita mengalirkan airmata dan menangis, itulah petanda bahawa kita disapa Malaikat dan Malaikat mengaminkan amalan dan doa kita. Jika benarlah begitu, syukur ku kepada Allah. Terimalah doa dan taubatku. Ampuni aku yang banyak berdosa padaMu  Ya Allah.

Lalu......jauh disudut hati aku mengharapkan, andai tiba masanya Kau ambil aku kembali kepadaMu, Kau ambillah aku disaat aku dalam keadaan suci dan bersih,  ambillah aku diwaktu aku menyerahkan seluruh jiwa ragaku kepadaMu dan jika kau izinkan, biarlah ku tinggalkan jasadku di dunia ini dalam keadaan yang suci bersih dan memudahkan sesiapa saja yang menguruskannya,  kau bersihkan aku dari segala dosa dosa…. Sesungguhnya,  aku sentiasa mengharapkan keberkatan serta rahmat dan redha Mu  ya Allah.

Amin.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...