TODD

" Knowledge Is a Comfortable And Necessary Retreat And Shelter For Us In An Advanced Age; And If We Do Not Plant It While Young, It Will Give Us No Shade When We Grow Old " Lord Chesterfield

About Me

My photo
" Determination, faith and believing in your God given abilities are still some of the keys to personal success " * DO YOU BELIEVE IN MIRACLES * ?

Saturday 31 December 2011

Muhasabah Diri

24 Dec 2011

" Sesungguhnya Keputusan Manusia Adalah Bergabung Dengan keputusan Allah s.w.t "

Masih terngiang ngiang di telinga kata kata ini yang disampaikan oleh seorang pakar motivasi terkemuka sewaktu mengikuti satu program di TV Al-Hijrah.
Bermula dari itulah.....hingga kehari ini aku yang tak punya ilmu dan pelajaran tinggi ini cuba mentafsirkannya dalam pelbagai bentuk......Bagaimana untuk memastikan bahawa apa yang berlaku, apa yang menimpa diri, buruk atau baik, apakah sudah ditentukan sebelum semuanya terjadi ? Aaahh.....makin aku fikirkan, semakin berat rasanya kepala aku yang kekurangan ilmu ini......atau bolehkah aku rumuskan maksudnya seperti ini ; perlaksanaan dan ketentuan oleh Allah s.w.t. Dalam ertikata lain : QADA dan QADAR...betul ke ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...